Birincisi:
وَلاَ اَصْغَرُ مِنْ ذٰلِكَ وَلاَ اَكْبَرُ اِلاَّ فِى كِتَابٍ مُبِينٍ * 3
وَكُلَّ شَىْءٍ اَحْصَيْنَاهُ فِۤى اِمَامٍ مُبِينٍ * 4
âyetlerinin bir sırrını tefsir eder. "İmâm-ı Mübin", "Kitâb-ı Mübin" neden ibâret olduğunu beyan eder.
İkinci sual: "Meydan-ı haşir nerededir?" sualine, gayet mâkul ve mühim ve parlak bir cevap veriyor.
ON BİRİNCİ MEKTUP:.... 34-36
Dört ayrı ayrı mebhastır. Bu dört mesele birbirinden uzak olduğundan, bu mektup perişan görünüyor. Bu perişan mektup münasebetiyle kardeşlerime ihtar ediyorum ki; bu küçük mektupları hususi bir sûrette, hususi bazı kardeşlerime yazmıştım. Büyük mektuplar meydana çıktıktan sonra, küçükler de umumun nazarına gösterilmesi lâzım geldi. Halbuki tanzimsiz, müşevveş bir sûrette idiler. Onlar ne hâl ile yazılmış ise, öyle kalması lâzım geliyordu. Sonradan tashih ve tanzim etmeye me'zun değiliz. İşte bu On Birinci Mektup, perişan bir sûrette, birbirinden çok uzak dört meseleden ibarettir. Hem müşevveş, hem perişandır. Fakat, şairlerin ve ehl-i aşkın, zülf-ü perişaniyi sevdikleri ve istihsan ettikleri nev'inden, bu mektup da—zülf-ü perişan tarzında—soğuk tasannu karışmadan, hararet ve halâvet-i asliyesini muhafaza etmek niyetiyle kendi halinde bırakılmıştır.
Bu mektubun Birinci Mebhası:.... 34
1 اِنَّ كَيْدَ الشَّيْطَانِ كَانَ ضَعِيفًا âyetinin bir sırrını tefsir ile vesvese-i şeytana müptelâ olan adamlara mühim bir ilaç ve merhemdir.
İkinci Mesele: :.... 34
Barla Yaylası, Tepelice, Çam, Katran, Karakavağın Bir