Mucizat-ı Ahmediye'nin Birinci Zeyli: .... 183-191
يٰسۤ * وَالْقُرْاٰنِ الْحَكِيمِ * اِنَّكَ لَمِنَ الْمُرْسَلِينَ 1 âyetinin meâlinde yüzer âyâtın
en mühim hakikatları olan Risalet-i Ahmediyeyi (a.s.m.) "On dört Reşha" nâmıyla on dört kat'î ve parlak ve muhkem bürhanlarla tefsir ve isbat ediyor. Ve en muannid hasmı dahi ilzam eder. Güneş gibi risalet-i Ahmediyeyi izhar ediyor.
Şakk-ı Kamer Mucizesine Dairdir: .... 192-195
Şu risale, Şakk-ı Kamer mu'cizesine bu zaman filozoflarının ettikleri itirazlarını Beş Nokta ile gayet kat'î bir sûrette reddedip inşikak-ı kamerin vukuuna hiçbir mâni bulunmadığını gösterir. Ve âhirinde de beş icmâ ile şakk-ı kamerin vuku bulduğunu gayet muhtasar bir sûrette ispat eder ve şakk-ı kamer mu'cize-i Ahmediyesini (a.s.m.) güneş gibi gösterir.
Mucizat-ı Ahmediye (a.s.m.) Zeylinin bir Parçasıdır: .... 195-199
Risalet-i Ahmediye (a.s.m.) hakkında olup, Mi'rac Risalesinin Üçüncü Esasının nihayetindeki üç mühim müşkilden birinci müşkile ait "Şu mi'rac-ı azîm, niçin Muhammed-i Arabî aleyhissalâtü vesselâma mahsustur?" suâline muhtasar bir fihriste sûretinde verilen cevaptır.
Âyetü'l-Kübrâ Risalesi'nin Risale-i Ahmediyeden Bahseden On Altıncı Mertebesi:....200-205
Kâinatın erkânından Hâlıkını soran bir seyyahın müşahedâtından bir parça olup, makam münasebetiyle buraya ilhak edilmiştir.